Joulutervehdys 2017

Toimeliaasta vuodesta seuraavaan

Pian päättyvä vuosi oli Visaseurassa monipuolisempi kuin aikoihin. Vuoden tavanomaiseen kiertoon kuului muun muassa retkeily. Se suunnattiin Lounais-Suomeen ja sen kohokohtana oli visakoivujen istutus Kultarannan puistoon. Näin siellä ennestään olevat visat saivat lisäyksen Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlan kunniaksi.

Lahdessa järjestetyssä kovapuukonferenssissa Visaseura sekä esitteli visakoivua arvokkaana raaka-aineena että rakensi laajan näyttelyn huippuluokan visaesineistä. Kansainvälisten yhteyksien ohella merkittäviä yhteyksiä luotiin tapahtuman suomalaisiin osanottajiin. Tapahtumaa varten ja toki muutenkin uusittiin Visaseuran esittelymateriaali, jossa onnistuttiin. Nyt valmistuneella aineistolla on hyvä siirtyä tulevaan vuoteen ja siitä pääsevät nauttimaan kaikki jäsenet. Parhaat kiitoksemme kaikille seuran jäsenille ja toimijoille sekä yhteistyökumppaneille pian päättyvästä vuodesta.

Tulevan vuoden toiminnan pääpiirteet on hahmoteltu. Niihin palataan talvella, kun tiedotetaan vuosikokouksesta ja muusta toiminnasta. Seuran piirissä on keskusteltu uusien ratkaisujen löytämiseksi visakaupan edistämiseen. Aihe on työn alla ja edelleen hyvin ajankohtainen ja tarpeeseen tuleva. Visakoivua viljellään ja hoidetaan pääasiassa siksi, että se aikanaan myydään. Toivottavasti kaupallinen järjestäytyminen saa uusia muotoja ja ratkaisuja. Yritysmuotoisista järjestelyistä tekevät päätökset toimintaan osallistuvat, itsenäisesti ja erillään Visaseuran toiminnasta. Kaikki ratkaisut, joista on on hyötyä seuran jäsenille, ovat kuitenkin tervetulleita. Tehostuva visakauppa on seurankin etu.

Visaseura toivottaa oikein hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

joulukynttila2017